Január 08.
A Jézus tanítása annyira világos, hogy a gyermekek is eredeti
értelmében értik. Csak azok az emberek nem értik meg, akik keresztényeknek
akarnak látszani, vagy annak hívatják magukat.
1
Buddha mondta: az az
ember, aki elkezd lelki életet élni,
ahhoz az emberhez hasonlítható, aki fényt visz a sötét szobába, a sötétség
rögtön szertefoszlik. Abban a pillanatban, ahogy ilyen életre támaszkodsz,
benned is teljes világosság keletkezik.
2
Az "emberek közössége" (azokról
beszélek akik, jó szándékúak, és még nem érte el őket a rontás, a szellemi
vezető rétegből származnak), aki megszabadult attól, ahogy Krisztus mondja –
elkápráztatta a gazdagság, megelégült a mindennapi kenyérrel, a Mennyei Atyától
csak azt kéri, amit Ő a kis madaraknak ad, akik nem vetnek, nem aratnak, —
"emberek közössége", aki igazi életet él, szívére hallgat, nem mint
egyéb emberek, kiket az egész világ vágyai és aggodalmai sújtanak. Nyilvánvaló,
hogy a hőstetteket, önfeláldozást közöttük kell keresni, az "emberek
közösségében". Mellőzzétek csak az "emberek közösségét", mi lesz
a Szövetség dolgaival, amire kizárólag támaszkodhat a közösség, ami a nemzetek
nagysága és ereje? Amikor a nemzetek meggyengülnek, ki újítja meg őket, ki
kelti életre, ha nem eme egyszerű "emberek közössége"? Ha a betegség
már gyógyíthatatlan, ha szükséges, hogy az emberek közösségei elhaljanak, miből
lesz a fiatal hajtás, melynek a régi fát kell helyettesítenie, ha nem ismét az
„emberek közösségéből"? És miért az „emberek közösségéhez" fordul
Krisztus, és miért az „emberek közössége" ismeri fel Benne az Atya
küldöttét, és dicsőíti nevét, hirdetve hatalmát, és engedelmeskedik neki? Míg
az egyházfők, az írástudók megátkozzák és meg is ölik őt.
De az ő erőfeszítéseik, ravaszságuk és büntetéseik ellenére Krisztus győzedelmeskedett az "emberek közösségében", akik megalapították a földön az ő királyságát, ami általuk elterjed és az "emberek közössége" közreműködésével olyan új élet születik, melynek isteni csiráját olyan nagyon szerették volna elfojtani az elnyomó hatalmak, kiken már eluralkodott a közeli végük miatt érzett rettenetes borzalom. Lamennais.
De az ő erőfeszítéseik, ravaszságuk és büntetéseik ellenére Krisztus győzedelmeskedett az "emberek közösségében", akik megalapították a földön az ő királyságát, ami általuk elterjed és az "emberek közössége" közreműködésével olyan új élet születik, melynek isteni csiráját olyan nagyon szerették volna elfojtani az elnyomó hatalmak, kiken már eluralkodott a közeli végük miatt érzett rettenetes borzalom. Lamennais.
3
Két egyformán pusztító előítélettől kell tartózkodni:
a teológusok által tanított ama babonától, mely szerint az Istenség lényegét
szavakkal ki lehet fejezni, és a tudomány előfeltevésétől, mely szerint az
Isteni erő tudományos kísérletekkel megmagyarázható. John Ruskin.
4
Krisztus utolsó
kívánsága magában foglalja egész tanítását: „Szeressetek mindenkit, mint ahogy én is szeretlek titeket. Erről
ismerjenek fel benneteket, tanítványaimat, hogy szeretettel viseltettek
mindenki iránt.” – Krisztus tehát nem azt mondja követőinek, hogy ezt, vagy
azt higgyétek, hanem, szeressetek. A hit fogalma együtt változik a tudás és a
nézőpontok feltartóztathatatlan változásaival; kapcsolatban áll az idővel, és
változik az idővel. A szeretet nem időszakos (ideiglenes), hanem változatlan,
örök.
5
Az én vallásom — minden élő szeretete. Ibrahim Kardovsky.
@
A kereszténység
megvalósításához már csak elferdítéseinek /meghamísításának/ megsemmisítése
hiányzik.
Az ismeret csak akkor tudás, ha saját gondolataink
erőfeszítésével szereztük, és nem emlékezetünk által.
1
Csak, amikor mindent
tökéletesen elfelejtettünk, amire tanítottak, kezdhetjük el az igazi megismerést. Én egy
hajszálnyival sem jutok közelebb a tárgy megismeréséhez addig, amíg abban a
feltételezésben élek, hogy valamely tárgyhoz való viszonyom tudós által
meghatározott. Hogy megismerjek egy tárgyat, úgy kell megközelítenem, mint valami
teljesen idegent. Thoreau
2
A folyamatos áramlása az
idegen gondolatoknak természetszerűleg feltartóztatja és elnémítja a sajátot,
és ha ez hosszú ideig tart, akkor képes teljesen elgyengíteni a saját értelmünk
erejét, ha nem rendelkezik nagyfokú rugalmassággal, hogy ellenálljon ennek a
természetellenes folyamatnak. Látható, hogyan
teszi tönkre értelmünket az állandó olvasás és tanulmányozás, ha gyakran és
önkényesen megszakítjuk azt, azért, hogy helyet biztosítsunk egy teljesen
idegen gondolatmenetnek. Ennek következtében sérül leginkább a saját gondolkodási
rendszerünk azáltal, hogy megismerésünk elveszíti saját céltudatosságát, és a
folyamatos kapcsolatát, tudatosságát. Szétkergetni a saját gondolatainkat, csak
azért, hogy helyet csináljunk a könyvinek, — szerintem ez pont olyan, mint
azért eladni a saját földünket, hogy másokét láthassuk — Shakespeare ezzel
gúnyolta kora turistáit.
Az is árt, ha valamiről hamarabb olvasunk, mint ahogy elgondolkodtunk volna rajta. Ugyanis az új anyaggal belopja magát fejünkbe az idegen nézőponttal együtt az idegen hozzáállás is, és ez azért valószínű, mert az emberben meglévő természetes lustaság és közöny miatt arra törekszik, hogy a gondolkodás nehézségeit elkerülje, éppen ezért fogad el kész gondolatokat és hagyja érvényesülni azokat. Ez a szokás gyökeret ereszt, és akkor a gondolatok mennek a maguk megszokott útján, hasonlóan a kis patakokhoz, melyeket csatornákba vezettek: ezek után rátalálni saját, új gondolatunkra kétszer nehezebb. Ezért van az, hogy még a tudósoknál is olyan ritkán találkozunk saját gondolattal. Schopenhauer.
Az is árt, ha valamiről hamarabb olvasunk, mint ahogy elgondolkodtunk volna rajta. Ugyanis az új anyaggal belopja magát fejünkbe az idegen nézőponttal együtt az idegen hozzáállás is, és ez azért valószínű, mert az emberben meglévő természetes lustaság és közöny miatt arra törekszik, hogy a gondolkodás nehézségeit elkerülje, éppen ezért fogad el kész gondolatokat és hagyja érvényesülni azokat. Ez a szokás gyökeret ereszt, és akkor a gondolatok mennek a maguk megszokott útján, hasonlóan a kis patakokhoz, melyeket csatornákba vezettek: ezek után rátalálni saját, új gondolatunkra kétszer nehezebb. Ezért van az, hogy még a tudósoknál is olyan ritkán találkozunk saját gondolattal. Schopenhauer.
3
A tudás hasonló a kézről-kézre járó pénzhez. Az embernek
részben joga van büszkélkednie vele, ha ő maga dolgozott anyagáért, készítette,
vagy legalább becsületesen szerezte meg a már elkészítettet. De ha ő semmi
hasonlót nem tett, csak úgy kapta valamelyik járókelőtől, aki arcába dobta
neki, milyen alapon büszkélkedhetne vele? John
Ruskin.
4
Az emberi értelem
számára kevésbé ártalmas, ha egyáltalán nem tanul, mint a nagyon korai és
nagyon sok tanulás.
5
A legnagyobb gondolkodók
érdeme éppen abban van, hogy a meglévő könyvektől és szájhagyományoktól
függetlenül azt fejezték ki, amit ők gondoltak és nem azt, amit a korábban élt,
vagy a körülöttük lévők gondoltak. Éppen ezért, mindegyikünk kötelessége lesni
és elcsípni azokat a tiszta (fenséges) gondolatokat, melyek szikrához hasonlóan
időről-időre felvillannak és fellángolnak a tudatunkban. Mindegyikőnk számára
ezek a belső megvilágosodások sokkal
nagyobb jelentőségűek, mint a tengernyi költők bölcs elmélkedései (meglátásai),
tanulmányai. Emerson.
6
Egy ötlet csak akkor segíti életedet, ha saját
fejedből pattant, vagy legalább válasz arra a kérdésre, ami már korábban benned
megfogalmazódott. Az idegen ötlet, melyet eszedbe és emlékezetedbe véstél nem
befolyásolja életedet, és megfér a neki ellentétes cselekedetekkel.
@
Kevesebbet olvassatok,
kevesebbet tanuljatok, és többet
gondolkodjatok. Tanítóktól és könyvektől csak annyit tanuljatok, amennyire
szükségetek van, és amennyit meg akartok tudni.
A nevelés alapja — mindenek előtt, a hozzáállás
meghatározása, és ezzel kapcsolatban, ebből kifolyólag a viselkedés irányítása.
1
Aki megront egyet a
segéderőből — akik bennem hisznek, annak jobb lenne, ha nyakába malomkövet
kötöttek volna és belefojtották volna a tenger mélyébe. Jaj, a világnak a kisértések miatt, hiszen szükségesek
a kísértők; de jaj, annak az embernek, aki által a kísértés megtörténik. Mát. 18.6-7
2
A gyermekneveléskor emlékeznünk kell, hogy nem a jelenlegi életre
nevelünk, hanem a jövőbenire, jobb állapotára az emberi fajnak, vagyis olyan
életre, amelyben az élet minősége jobbak. De a szülők rendszerint a
gyermekeiket csak úgy nevelik, hogy a jelen elvárásoknak feleljenek meg, bár ez
rongált. Mi a jövőre — arra a jobb felépítésű világra — való
gyerekneveléssel jobbítjuk meg a jövő világot. Kant
3
Hogy az embert a jövő számára alkalmassá neveljük a
teljesen tökéletes ember szem előtt tartásával kell nevelnünk, tanítványunk
csak ebben az esetben lesz méltó tagja annak a nemzedéknek, amelyben élnie
kell.
4
Eljuttatni a gyereket a
benne lévő isteni természet felismerésére,
számomra a legfőbb kötelesség szülőként és nevelőként. Csanying
5
Az igazi nevelés célja — nem csak abban áll, hogy arra
késztessünk, hogy az embereknek jót tegyenek, hanem hogy ebben találják meg a
boldogságukat; nemcsak hogy igazságossá váljanak, de éhezzék és szomjúhozzák az
igazságot. John Ruskin.
@
A vallási tanítás — a nevelés alapja, ezzel szemben a mi
keresztény világunkban azt tanítják, amiben senki sem hisz. A gyermekek
megérzők és látják ezt, és nem csak azt nem hiszik el, amit tanítanak, hanem
annak sem hisznek, aki tanítja.
Alázat nélkül lehetetlen a tökéletesedés.
"Minek nekem a tökéletesedés, ha így is jó vagyok?"
1
Minél fentebb vagy,
annál többet alázkodj! Sokan élnek a
magasságokban, és dicsőségben, de a titkok csak az egyszerűeknek jelennek meg.
Ne keress olyat, ami nagyon nehéz, és meghaladja erődet! De azt, ami előírt
számodra — a felől tisztelettel gondolkozzál! Ne légy kíváncsi abban, ami neked
nem kell! Így is több hozzáférhető számodra, mint amit felfoghatsz.
Sokan vannak, akiket becsapott a saját becsvágyó gondolkodásmódjuk, ezért se dicsekedjél a tudással, ami nincs neked! Prédikátorok (apokrif)
Sokan vannak, akiket becsapott a saját becsvágyó gondolkodásmódjuk, ezért se dicsekedjél a tudással, ami nincs neked! Prédikátorok (apokrif)
2
Jézus odahívta őket és
mondta: ti tudjátok, hogy a fejedelmek a népek felett uralkodnak, a főrangúak
kormányozzák őket, de közöttetek ne így legyen. Aki közöttetek nagy akar lenni, legyen a ti szolgálótok, és aki
közületek az első akar lenni, legyen a ti rabbotok; mint ahogy az emberi fiú
nem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem, hogy szolgáljon, és odaadja a
saját lelkét sokak megmentéséért. Mát.
20.25-28
3
Az, akit megbántottak,
és nyugodtan viseli a sértést, nem
viszonozva azt, az nagy győzelmet aratott az élet dolgában. Genf-Lan.
4
Barátaid közül vannak,
akik rosszallásukat fejezik neked, mások magasztalnak; közelegy a rosszallókhoz, és távolodj a magasztalóktól. Talmud.
5
Foglalj helyet lentebb,
mint ami megillet. Jobb, ha azt mondják neked, menj fel fentebb, mintsem menj
le lejjebb. Aki felmagasztalja magát, azt az isten lealacsonyítja, aki pedig
legyőzi magát, azt isten felemeli. Talmud.
6
Igyekezzetek szüntelenül
megsemmisíteni magatokban bármilyen uralkodási vágyat, ne keressétek a dicsőséget, és a dicséretet — mindezek lehet, hogy
csak tönkreteszik a lelketeket. Tartózkodjatok a gondolatoktól, hogy vannak
olyan erényeitek, amik másoknak nincs. Jámbor
gondolatokból
7
Bár a bölcs szigorú magához, másoktól semmit sem követel. Előfordul,
hogy ő elégedett a saját helyzetével és sohasem emel panaszt az égre, nem
hibáztat másokat a saját sorsáért — ezért található az alacsony völgyben, ő
enged a sorsnak. Míg az ostoba ember földi kincseket keresve, veszedelmekbe
jut.
Ha a nyíl célt téveszt, az íjász magát hibáztatja, nem másokat. Így tesz a bölcs is. Konfucius
Ha a nyíl célt téveszt, az íjász magát hibáztatja, nem másokat. Így tesz a bölcs is. Konfucius
8
Közületek a nagy, legyen
a szolgálótok; különben aki előlépteti magát, lefokozott lesz, aki pedig
lealacsonyítja magát, az felemeltetik. Mát.
23 11-12
@
Emlékezz minden általad
elkövetett ostobaságodra. Ez segít neked, hogy ne kövess el ostobaságot. Ha viszont a jótetteidre fogsz emlékezni,
ez megakadályoz a jótettben.
Vannak emberek, akik
jogot formálnak arra, hogy eldöntsék mások helyett mások viszonyát istenhez, és a világhoz; és vannak emberek - a
nagyszámú többség, akik átadják ezt a jogot másoknak és vakon hisznek annak,
amit nekik mondanak. Egyformán vétkesek ezek is, azok is.
1
Vannak emberek, akik
megtudván, hogy a vallási kérdések már megoldottak, és az összes vallási
törvény felállított, abban a pillanatban azoknak az emberek kezébe kerülnek,
akik kapnak az ilyen megengedésért, és a megállapodásért. Miért fáradoznának
azon, amit már mások végérvényesen saját elidegeníthetetlen
dolguknak ismernek? Nekik már csak az marad hátra, hogy kellemesen
eltöltsék az időt, megtöltve a napokat élvezetekkel, és szórakozásokkal, és ily
módon kellemes álmokba ringassák magukat évekre. Az ilyen együgyű megelégedés
következménye az a jelenség is, hogy hiányzik a népből a törekvés annak megítélésére,
amit neki sugalmaznak. Félek, hogy a vakhit okozta járom lenyomata -- a rabszolgaság -- még sokáig megmarad a
nyakunkon. Milton.
2
Attól a pillanattól,
amikor az ember lemond a saját szellemi
függetlenségéről, attól a pillanattól, amikor az ember elkezdte a saját
kötelezettségét nem a saját belső hangja alapján, hanem az ismert testületek,
pártok nézőpontja szerint meghatározni, attól a pillanattól, amikor lerázta
magáról a saját felelősségét azzal, hogy ő csak egy a milliók közül, — ettől a
pillanattól ő megfosztotta magát saját szellemi erejétől, és az emberektől várja azt, amit egyedül csak
isten tehet. Ő teszi az isteni erő helyébe a durva emberi elme előírásait. Csanying
3
Mindnyájan hasonlók
vagyunk a gyermekre, aki először a saját nagymamájának megcáfolhatatlan
igazságait ismétli, azután — tanítóinak, majd az évek múlásával — más nagyszerű
embereknek, akik utukba estek. Milyen nehézségek árán igyekszünk megjegyezni
könyv nélkül a szavakat, amit mi hallottunk tőlük! Amikor saját magunk jutunk
el arra a szintre, amelyiken ezek a mi tanítóink álltak, és megértjük szavaik
lényegét, a kiábrándultságunk lehet, hogy olyan erős lesz, hogy mi
legszívesebben elfelejtenénk mindent, amit tőlük hallottunk. Emerson
4
Óvakodjatok a hamis prófétáktól, akik szelíd külsővel
jönnek hozzátok, de belső lényükben rosszindulatú kizsákmányolók, akiket az ő
eredményeik alapján ismertek fel. —
Szednek-e tüskés bokorról szőlőt, vagy a bogáncsról fügét? Minden kifogástalan
fa jó terméseket hoz, de az ócska fa termései silányak: nem hozhat egy
kifogástalan fa értéktelen termést, sem ócska fa kifogástalan termést, ugyanígy
a hamis prófétákat se lehet másképpen felismerni. Mát. 7. 15-20
5
Az ember azokkal a szájhagyományokkal rendelkezhet, amelyek
elérték őt a múlt bölcs és szent embereitől, de neki magának kell ellenőriznie
a saját józan eszével azt, ami eljutott hozzá, és az egyiket elutasítania a
másikat elfogadnia.
@
Minden ember maga köteles meghatároznia a
saját viszonyát a világhoz és istenhez.
A bizalom /hit/ voltaképpen az élet értelmének megértése, és az ebből
a felismerésből következő kötelesség elismerése.
1
Ki a felséges
/szeretetteljes, jóravaló, derék, kiváló, kifogástalan/ ember? — Csak a jószívű
/jóakaratú/ ember áldott. De mi is az a szívvel-lélekkel
/hittel/? — Ez saját akaratunk összhangban a lelkiismerettel, a mindenség
szellemével. Kínai buddhizmus.
2
A szív-lélek /hit/ dolga nem csak abban áll, hogy az embert jobbá
tegye. A jó ember hite, ami felemeli őt azokba a magasságokba, ami által neki minden könnyű és örömteli. Leszing
3
Egy szükséges, hogy magunkat istennek
megadjuk. Járd az utadat /légy
rendben/, és hagyd istenre kibogozni a világ fonalét és a világ ítéletét.
Legyen akár pusztulás vagy örök élet. Aminek lennie kell, — az lesz. Ami lesz,
— áldás lesz. Az ember életútjának beteljesedéséhez a jóba vetett hiten kívül
másra nincs szükség. Amiel.
4
Kétféle nyugalom van. Van az ellentét nyugalma, ez a zaj, és a
mardosó aggodalom hiánya, — csata, vihar utáni csend. De van egy másik, sokkal
tökéletesebb a lelki nyugalom, melyet az előző nyugalom csak megelőz, ez az isteni nyugalom, melyet mindenki
megért, melynek igazi neve — "isten országa bennünk". Ehhez a lelki
nyugalomhoz tartozik az a nyugalom, amit a szívvel-lélekkel való hit vallása ad
nekünk. Ez tudatos egyesülés istennel és a világgal, a szeretet szövetsége
/együttműködése/ az összes lénnyel, minden tiszta és ártatlan szeretete,
képesség saját vágyaink, érdekeink feláldozására, részvétel a mindenség
szellemében és tevékenységében, a saját akaratunk teljes összhangban az Ő
végtelen forrásával. Ebben van az igazi nyugalma és boldogsága az embernek. Csanying
5
Azt mondják, hogy az
utolsó napon végítélet lesz, és hogy a jóisten dühös lesz. De a kegyes istentől
nem származhat más, csak jóság. Ne félj: a
vég örömteli lesz! Akármilyenek is voltak a földi vallások, az igazi hit
egyedül az, hogy az isten szeretet. A szeretetből pedig nem származhat más,
csak jó. Perzsa
6
Az emberek azt kérdezik:
mi lesz a halál után? Erre így kell felelni: ha te nem csak szájaddal, hanem
szívből mondod: legyen meg a te akaratod, ahogyan a földön, úgy a menyben is —
ez azt jelenti, ahogy ebben az ideiglenes létben, úgy az öröklétben is, így
neked gondolkodnod sem kell arról, mi lesz a halál után. Ad át magad a
mindenható akaratának, dicsőítve őt; tudván, hogy ő a szeretet, — így hát mitől
kellene félned? Krisztus haldokolva mondta: „Atyám! Rád bízom lelkemet" Ha valaki ezeket a szavakat nem
csak a szájával mondja, hanem tiszta szívből, akkor annak az embernek több nem
kell.
Ha az én lelkem visszatér az atyához, akkor vele semmi, a legjobbon kívül, nem történhet.
Ha az én lelkem visszatér az atyához, akkor vele semmi, a legjobbon kívül, nem történhet.
7
Hogy igazi hitünk /szív-lélek/ legyen, fel kell nevelnünk magunkban. A
neveléséhez, a szív-lélek /hit/ dolgait kell tennünk. A szív-lélek /hit/ dolgainak lényege nem
a nagy hőstettekben van, hanem az észrevétlen apróságokban, melyet kizárólag
istennek teszünk. "Meghalnunk
egyedül kell", — mondta Paszkál. És az igazi élet is csak az, amikor
egyedül élsz isten előtt, nem az emberek előtt.
@
Ne gondoljátok, hogy a
lelki világ megtalálható hit
/szív-lélek/ nélkül.
Magadban csak azt
szeretheted, aki egy mindennel.
Szeretni azt, ami egy mindennel, annyit tesz, mint istent szeretni.
1
Tanító! Melyik a
legnagyobb parancsolat a törvényben? Jézus mondta: szeresd meg a te Úristened
teljes szíveddel, teljes lelkeddel, teljes értelmeddel; hisz ez az első és
legnagyobb parancsolat; a második ehhez hasonló: szeresd meg környezeted, mint önmagadat; ez a két parancsolat
szentesíti az összes törvényt és prófétát. Mát.
22 36-40
2
Az összes ember nem
azért él, amit ők maguk kigondolnak, hanem azért, mert szeretet van az emberekben. Mintha isten nem akarta volna, hogy az
emberek egyedül éljenek, és nem tárta fel a titkot, hogy mindegyiknek magának
mire van szüksége, hanem azt akarta volna, hogy éljenek együtt, és csak később
árulta el nekik azt, amire mindnyájuknak külön-külön
és együtt is szükségük van. Az embereknek úgy tűnik, hogy magukról
gondoskodva élnek, pedig csak a szeretet
által élnek. Mert ha nem lenne az emberekben szeretet, nem nőne fel
egyetlen egy gyermek sem, nem maradna életben egyetlen egy ember sem.
3
Az emberek a szeretet miatt élnek; az önimádat — a halál kezdete, isten és
az emberek szeretete — az élet kezdete.
4
Isten szeretet, és a szeretetben
tartózkodó istenhez érkezett, és isten őhozzá. Istent senki nem látta. Ha mi szeretjük
egymást, akkor isten közénk jön, és az ő szeretete teljes lesz bennünk. Aki azt
mondja: én szeretem istent, és a testvérét gyűlöli hazug; ha nem szereti a
testvérét, akit lát, hogyan szeretheti istent, akit nem lát? Testvéreim,
szeressük egymást, mert a szerető istentől született és ismeri istent, mert
isten a szeretet. A szeretetben élő, istennel él, és az isten vele. Ján. köz 1. 4.
5
Ha az ember nem képes megbocsátani társának, nem szereti azt.
Az igazi szeretet határtalan, és nincs az a mennyisége a sértésnek, melyet ne
bocsátana meg, ha ő az igazi szeretet.
6
Szeretni azt, aki nekünk
kedves, nem jelenti, hogy szeretünk. Az igazi szeretet csak az, ha az emberben
ugyanazt az istent szereted, amelyik benned van. Ezen szeretettel szeresd, ne
csak a rokonaidat, ne csak azokat, akik szeretnek téged, hanem szeresd a
kellemetlen, rosszindulatú embereket is, akik ki nem állhatnak téged. Hogy az
ilyen embereket szerethessük, emlékeznünk kell arra, hogy akivel dolgod van,
pont úgy szereti magát, mint te és benne is ugyanaz az isten van, mint benned.
Ha emlékszel erre, akkor megérted, hogyan kell viszonyulnod hozzá. És ha megérted, megszereted őt, és ha így
megszeretted, ez a szeretet nagyobb örömöt okoz, mint a szeretet a téged
szeretőkhöz.
@
A szeretet nem a legfontosabb oka a mi életünknek. A szeretet következmény, és nem ok. A
szeretet oka, hogy felismerhessem az istenit magamban, a szellemiség kezdetét.
Ez a felismerés szeretetet követel, és szeretetet teremt.
......................................................................................................
Kiemelések:
Jézus tanítása, aki elkezd lelki életet élni, emberek közössége, pusztító előítélet, „Szeressetek mindenkit, mint ahogy én is szeretlek titeket. Erről ismerjenek fel benneteket, tanítványaimat, hogy szeretettel viseltettek mindenki iránt.”, minden élő szeretete, az igazi megismerés, Látható, hogyan teszi tönkre értelmünket az állandó olvasás és tanulmányozás, idegen nézőpont, idegen hozzáállás, saját gondolat, kézről-kézre járó pénz, a belső megvilágosodás, ötlet, többet gondolkodj, a nevelés alapja, gyermeknevelés, rongált, jobb felépítésű világ, a jövő számára alkalmas, isteni természet felismerése, Az igazi nevelés célja, A vallási tanítás, Alázat, tökéletesedés, alázkodj, Aki közöttetek nagy akar lenni, nyugodtan viseli a sértést, közelegy a rosszallókhoz, ne keressétek a dicsőséget, és a dicséretet, a bölcs szigorú magához, ne kövess el ostobaságot, mások viszonyát istenhez, elidegeníthetetlen dolguknak ismernek?, rabszolgaság , lemond a saját szellemi függetlenségéről, emberektől várja azt, hamis próféták, szájhagyományok, Minden ember maga köteles meghatároznia a saját viszonyát a világhoz és istenhez, bizalom, szívvel-lélekkel /hit/, Egy szükséges, hogy magunkat istennek megadjuk, Kétféle nyugalom van, a vég örömteli lesz!, „Atyám! Rád bízom lelkemet", "Meghalnunk egyedül kell", hit /szív-lélek/, szeresd meg környezeted, mint önmagadat, a szeretet által élnek, Isten szeretet, és a szeretetben tartózkodó istenhez érkezett, és isten őhozzá, megbocsátani társának, "ha megérted, megszereted őt", A szeretet következmény,
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése