Mi az ember?
Az egyszerűsítések/hasonlatok
mentén törvényszerűen egyre messzebb kerülünk az I-GAZ-ságtól.
Ø
Míg Buddha ~2.500 éve még úgy látta, hogy az,
amik vagyunk nem más, „mint öt halmazat egysége[1]:
anyagi formáké, érzéseké, észleléseké, szellemi képzőerőkké és tudaté, melyek
mindegyikéhez tapadunk. Ezzel az öttel vagyunk azonosak, és az öt azonos velünk. … Ez
az öt együtt hozza létre a gondolatok, érzelmek, eszmék és hajlamok /állandóan
változó/ tömegét, amelyekben élünk – a »világunkat«.”
Ø
Addig mára /kr.u. 2012./, ez annyira
„leegyszerűsödött”, hogy az ember kapcsán már csak a test-szellem kettősség
maradt, amit magyarázni lehet, de megérteni/elfogadni nem!
Ø
Nem lehet nem észre venni, hogy ez a
változás/értelmezés folyamata mennyire nem segít az I-GAZ-ságtól az I-GAZ-ságig
eljutni.
A dolgok a hatással/mássággal
kezdődnek. A kettősség/kétség nem alkalmas a MOST leírására/értelmezésére.
Sokan állítják, hogy az emberiség fejlődik, én viszont azt állítom, hogy nem.
Ha valami/emberiség a lehetőségeit sem tudja, nem hogy azt használni, milyen
fejlődésről beszélhetünk?
(Pl.:
·
Ha
egy luxus autó a sivatagban/homokban elakad – az ablakot lehúzva elviselhetőbb
a meleg, megtalálva a klíma-berendezést, ablakot felhúzva a légkondicionáló
használata fejlődésnek számit, ha azért ültem az autóba, hogy A-ból B-be eljussak?
·
Emerson a másság hatását, változását így
szemlélteti, amiből a „fejlődés” is nyomon követhető[2]:
» Krisztus igazi próféta volt. Ő látta a lélek titkát. Ő látta az ember nagyságát. Ő hű volt ahhoz, ami benned, és bennem van. Ő isten megtestesülését látta az emberben. És fenséges elragadtatott állapotában mondta: "Én csodálatos /tökéletes, isteni/ vagyok, isten munkálkodik rajtam keresztül, rajtam keresztül szól. Ha meg akarod látni/tapasztalni – nézzél magadba, akkor, amikor úgy gondolkozol és érzel, mint ahogy én most gondolkodok és érzek!" És az emberek meghallották ezeket a szavakat, és a következő nemzedéknek mondták: "Ez Jehova volt, az égből jött. És én megölök mindenkit, aki azt mondja, hogy ez ember volt."
A kifejezéseinek a módja, az ő nyelve. Az ő igazságának a helyét, az ő példabeszédei foglalták el; az egyházakat/templomokat nem az ö igazságára alapították, hanem az ő hasonlataira. És a kereszténység szintén legendává /mendemondává/ vált, mint az egykori görögök és egyiptomiak érzelemben gazdag /lírikus/ tanításai. Ő tisztelte Mózest és a prófétákat, de nem tartotta szükségesnek kitartani az ők elsődleges /eredeti, kezdetleges/ kinyilatkozásaiknál, és alárendelte azokat a szív örök kinyilatkoztatásának/sugallatának. Felismerve ezt az uralkodó elvet, mely az emberek szívében él, ő nem rendelte alá ezt az elvet semmilyen más törvénynek. Ő ezt az elvet istennel azonosította. «
Giuseppe Mazzini ezt így folytatná szerintem:
» Nincs szakadék föld és ég között, és istenkáromlás/elvtelenség volna, hogy ha az a hajlék, melyet Isten adott nekünk, állandóan a gonosz, a kapzsiság, és az elnyomás hatalma alatt állna. A Föld nem a vezeklés helye, hanem a mi lakhelyünk, ahol nekünk azért kell dolgoznunk, hogy elérjük az igazságot és az igazságosságot, melyhez való törekvés minden ember lelkében meghúzódik. «
Ugyanerről még egyszer:
» „Én azért élek, hogy annak, aki engem küldött megvalósulhasson a szabadítása, és előmozdíthassam eme lehetőség beteljesülését.” – mondta Krisztus – Mindegyikünknek ez a dolga. Nem tudhatjuk, miből áll ez egész mű, amit Isten rajtunk keresztül végez, de lehetetlen nem tudnunk, hogy miben áll a mi részvételünk. «
» Krisztus igazi próféta volt. Ő látta a lélek titkát. Ő látta az ember nagyságát. Ő hű volt ahhoz, ami benned, és bennem van. Ő isten megtestesülését látta az emberben. És fenséges elragadtatott állapotában mondta: "Én csodálatos /tökéletes, isteni/ vagyok, isten munkálkodik rajtam keresztül, rajtam keresztül szól. Ha meg akarod látni/tapasztalni – nézzél magadba, akkor, amikor úgy gondolkozol és érzel, mint ahogy én most gondolkodok és érzek!" És az emberek meghallották ezeket a szavakat, és a következő nemzedéknek mondták: "Ez Jehova volt, az égből jött. És én megölök mindenkit, aki azt mondja, hogy ez ember volt."
A kifejezéseinek a módja, az ő nyelve. Az ő igazságának a helyét, az ő példabeszédei foglalták el; az egyházakat/templomokat nem az ö igazságára alapították, hanem az ő hasonlataira. És a kereszténység szintén legendává /mendemondává/ vált, mint az egykori görögök és egyiptomiak érzelemben gazdag /lírikus/ tanításai. Ő tisztelte Mózest és a prófétákat, de nem tartotta szükségesnek kitartani az ők elsődleges /eredeti, kezdetleges/ kinyilatkozásaiknál, és alárendelte azokat a szív örök kinyilatkoztatásának/sugallatának. Felismerve ezt az uralkodó elvet, mely az emberek szívében él, ő nem rendelte alá ezt az elvet semmilyen más törvénynek. Ő ezt az elvet istennel azonosította. «
Giuseppe Mazzini ezt így folytatná szerintem:
» Nincs szakadék föld és ég között, és istenkáromlás/elvtelenség volna, hogy ha az a hajlék, melyet Isten adott nekünk, állandóan a gonosz, a kapzsiság, és az elnyomás hatalma alatt állna. A Föld nem a vezeklés helye, hanem a mi lakhelyünk, ahol nekünk azért kell dolgoznunk, hogy elérjük az igazságot és az igazságosságot, melyhez való törekvés minden ember lelkében meghúzódik. «
Ugyanerről még egyszer:
» „Én azért élek, hogy annak, aki engem küldött megvalósulhasson a szabadítása, és előmozdíthassam eme lehetőség beteljesülését.” – mondta Krisztus – Mindegyikünknek ez a dolga. Nem tudhatjuk, miből áll ez egész mű, amit Isten rajtunk keresztül végez, de lehetetlen nem tudnunk, hogy miben áll a mi részvételünk. «
·
Az
internet működtetésének célja az időtöltés, meg hogy az eredetet/kiindulást,
vagy az értékes gondolatokat ne találjuk meg.
» Annak következtében, hogy a tömeg nem ragaszkodik a minden idők legjobb könyveinek olvasásához, hanem csak az új és modern irodalomhoz, a mátíró firkászok szűk körében forognak, akik ugyanazon ismétlődő gondolatok mentén, mindnyájan ugyan azt bizonygatják, így századunk nem mászik ki saját szennyéből. « Schopenhauer
» Annak következtében, hogy a tömeg nem ragaszkodik a minden idők legjobb könyveinek olvasásához, hanem csak az új és modern irodalomhoz, a mátíró firkászok szűk körében forognak, akik ugyanazon ismétlődő gondolatok mentén, mindnyájan ugyan azt bizonygatják, így századunk nem mászik ki saját szennyéből. « Schopenhauer
·
Parlagfű
= Ambrosia artemisiifolia = ISTENEK
ELEDELE Miért is írtjuk?!
Amire hathatunk hatunk, és
természetesen visszahat ránk, ezt a folyamatot sokféle képen magyarázhatjuk, de
az az I-GAZ-ra nem lesz hatással. Az
igazság van, a többit meg mi találjuk ki.
Általában az ok-okozatot időrendben értelmezik; először van az ok, majd a következmény. Ha ezt elfogadjuk újabb csapdába ejtjük magunkat. Ugyanis nem ismerhetjük a teremtés/létezés okát, ami szerintem nem más, mint a CÉL. Vagyis mondhatom, hogy a cél mindennek az oka!
Általában az ok-okozatot időrendben értelmezik; először van az ok, majd a következmény. Ha ezt elfogadjuk újabb csapdába ejtjük magunkat. Ugyanis nem ismerhetjük a teremtés/létezés okát, ami szerintem nem más, mint a CÉL. Vagyis mondhatom, hogy a cél mindennek az oka!