2011. április 24., vasárnap

Az emberi lény alapvetően jó? Szocializálása révén az emberiség rossz?


Az emberi lény alapvetően jó? 
Szocializálása révén az emberiség rossz?

                 I.                             Lehet-e ezen változtatni, vagy a Föld büntetőhely?
§  Az agresszivitás a megnyilvánult forma sajátossága?
§  Az erőszak, a megfélemlítés a megalázás, a kizsákmányolás a jelenlegi rendszerek része?
§  A bevezetett vallások Istenei – az emberfeletti eszméje is ezt a célt szolgálja?
§  A hivatalos munkanélküliség[1] – a kiközösítés, a megbélyegezés, a megalázás törvényesítet formája?
§  A kivételek rendszerhibák; szentek, mártírok, szabadságharcosok, „őrültek” .. számítanak?
II.                            A nő a földi lét, a természet édes gyermeke, a férfi miért mostoha?
III.                          A nélkülözés, az éhezés, a szegénység, a betegség, a félelem, a szerencsétlenség szükséges-e ahhoz, hogy az ember mélypontra kerüljön, s akár a lelkét is eladja a testi szükségleteiért?
IV.                         A büntetés a törvény (jog) következtében, alapján igazságos-e?
Számomra nem létezik MEGBOCSÁTHATATLAN BŰN, mert a megbocsátás[2] mindenkinek a sajátja a szeretet csirája.
V.                           A cél szentesíti-e az eszközt?
Az ÚT /eszköz/, mellyel célunkat elérjük – hatással van a célra. Következésképpen a gazdag ember vallhatja magát erkölcsösnek, de lehet-e az?
Jutalom azoknak, akik eddig eljutottak:
„Nincs szakadék föld és ég között, és istenkáromlás volna, hogy az a hajlék, melyet Isten adott, állandóan a gonosz, a kapzsiság, és az elnyomás hatalma alatt lenne. A Föld nem a megszabadulás helye, hanem a mi lakhelyünk, ahol nekünk azért kell dolgoznunk, hogy elérjük az igazságot és az igazságosságot, melyhez való törekvés minden ember lelkében rejtőzik.” Giuseppe Mazzini


[1]              A munka - hasznos, megfizetett tevékenység szabaddá tesz?
                  A munkanélküliség megfosztja az embereket életük értelmétől?
[2]              Isten és ember, vagy két ember közti személyes kapcsolat, amely azáltal jön létre, hogy az egyik nem neheztel többé, és lemond a rajta esett sérelem megtorlásáról.

Mi számít a „női lélek” ismeretének; betölteni vágyukat?


Férfi és nő


  • „Férfi és nő dolgában nincsenek megoldások, csak elviselhetőségek, vagy elmenekülések.[1]
  • „ .. egész életemben csak nőktől kaptam meg azt a fényt és melegséget, ami nélkül nem tudtam volna élni.”
  • „Egészséges ember az, aki különösebb lelki sérülés nélkül el tudta viselni az anyját.”
  • „A férfi agresszió olyan mint egy vadállaté: ’nekimegyek és széttépem’. A női agresszió a húsevő növényekhez hasonlít: ’rácsukódom, és megemésztem’.”
  • „A férfiak a kérdés emberei, akik váltig vallatják a földet és az eget, ők keresik mindig a bizonyosságot, nagy bizonytalanságukban. A nők a felelet emberei, akik számára kielégítő és megnyugtató, amit Isten és a természet felelt és felel – kérdés nélkül is – arra, hogy milyen és miről szól az élet. A nők sokkal jobban betagozódott a természetbe, ösztönbiztonságuk összehasonlíthatatlanul szilárdabb, mélyebb gyökerű és kiterjedtebb, mint a férfiaké. .. A férfi joggal félhet a nőtől, a gyengébbik nemnek címkézett erősebb nemtől, akiken Természet Anya még rajta tartja vigyázó tekintetét. A férfiak hiába vizslatnak riadtan körül. Természet Apa nem létezik.”


Ki kit győz le?
„A Neander-völgy nem szentimentális, s az érzelmek végtelen világából csak kettőt ismer: a győzelmi mámort és a félelmet.”
[2]A férfi fegyvert visel oldalán. A nő és a rabszolga hazugságot.”
„Kulturált körökben a hatalmi harc jobbára rejtett pszichikai eszközökkel folyik, leggyakrabban:
Ø  Érzelmi vagy szexuális zsarolással,
Ø  Féltékenység felkeltésével,
Ø  Bűntudat kialakításával (mi lesz velem nélküled?),
Ø  A „felelős vagy értem” érzésének erősítésével,
Ø  Magánnyal vásó ijesztgetéssel,
Ø  A gyerekek sorsára való apellálással,
Ø  A valláserkölcs erejével,
Ø  A vagyon és a pénz hatalmának csábításával.
Ám mégis előállhatnak helyzetek, amikor a pszichoterror csődöt mond. Például az áldozat szövetségesre lel. Elfásul. Pozícióba kerül. Pszichoterápiával erősíti magát. Kifut az időből, konfrontálódik azzal, hogy már nem sokáig van újrakezdési lehetősége. S ha a lelki presszió hatástalan, akkor véget ér a „finoman cizellált családi pokol” időszaka, s előbb-utóbb mindig felemelkedik egy ököl.
  • „A bátor arra törekszik, hogy vele megszakadjon a kárvallottak sora. Ő bátran állja a verést.”


Az embriség dzsungelében — Popper[3] —két típust különböztet meg

A majmok;
  • Csoportosan élnek,
  • Örökké panaszkodnak,
  • Sztoriznak,
  • Mindig nagyon izgatottak.
A tigrisek;
  • Magányosan élnek, egymástól jókora távolságra,
  • A bolyongások, és szenvedések  érlelik őket.

 

Utólsó — Gondolat: De ki vagyok én?

:)


  


[1]             Dr. Popper Péter –A meghívott szenvedély
[2]             Gárdonyi Géza, Láthatatlan ember
[3]             Szabad Föld 2005. ápr. 8. — Majdnem elmajmosodtam!